tiistai 16. heinäkuuta 2013

Hei blogimaailma, täällä tervehtii Kakkutaiteilija!

Minä bloggaaja, Ammie, olen vakavasti kakkujen tekoon hurahtanut naisihminen ja rohkaistun tituleeraamaan itseäni Kakkutaiteilijaksi. Kakkujen ja muiden leipomusten teon sekä ruoanlaiton olen aloittanut lapsena. Viihdyin aina keittiössä äitini kanssa, joka on ensimmäiseltä ammatiltaan keittäjä. Äidin suvussa on myös useita ruokataitureita niin hänen kuin minunkin ikäpolvessani. Häneltä olen siis hyvät perusopit saanut ja taitaapa se vähän sukuvikakin siis olla. Yksi ruokaidoli toki löytyy isänkin puolen suvusta: vielä elossa oleva mummuni. Mutta mummu on suvereeni tekosissaan ja niitä ihania lapsuudesta aikuisuuteen asti kestäneitä makuja on vaikea edes yrittää jäljitellä, vaikkakin reseptejä on tullut niihin pyydettyä.

Blogini kantaa kuitenkin otsikkoa Kakkutaiteilua, sillä kakut ovat viime vuosina olleet se keskeisin intohimoni, joiden parissa olen itseäni haastanut, kehittänyt ja antanut luovuuden kukkia. Taiteilen pääasiassa täytekakkuja, jotka useimmiten ovat kermakakkuja, sillä pidän itse enemmän sekä niiden mausta että tekemisestä. Pursotukset ovat vain mielestäni kerrassaan hurmaavia ja todella monipuolisia! Kermaa voi värjätä ja maustaa ja siten luoda monipuolista visuaalista ilmettä ja makumaailmaa kakkuihin. Toki upeaa ulkomuotoa ei pelkällä kermalla luoda vaan sen rinnalle tarvitaan kauniita koristeita, joita luon niin muottien avulla kuin omin kätösinkin. Ja sillä saralla opeteltavaa riittää! Mutta minulle ei riitä pelkkä kakun kaunis ulkomuoto vaan panostan aina myös kakun sisukseen - siis makuun. Siinäpä kakkutaiteiluni filosofiaa.

Tervetuloa siis lukemaan ja kommentoimaan kakkutaiteilujani sekä muita tuotoksiani. Toivotan itselleni pitkää ja onnellista blogiuraa, sillä sitä tarvitsen, nimittäin olen usein hyvä aloittamaan asioita, mutta ne alkuinnostuksen jälkeen saattavat jäädä unholaan. ;)

-Ammie-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti